Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 17 Nr 1-2 (2012)

Vol 17 Nr 1-2 (2012)

Publicerad: 2013-05-08

Artiklar

  • Enhetlighet och/eller profilering i det svenska högskolelandskapet?

    Berit Askling
    1
    • PDF
  • »Jag vill inte ta ner dig, men…»: Kritikens former i gymnasieskolans oppositionsseminarier

    Daniel Persson Thunqvist
    23
    • PDF
  • Om betydelsen av skolhabitus i högstadiepraktiken

    Pär Isling, Kerstin Holmlund, Agneta Hult
    45
    • PDF
  • Från samspråk om lämplighet mot förhandling om skicklighet? Bedömningssamtal under verksamhetsförlagd lärarutbildning

    Henrik Hegender, Per Lindqvist, Ulla-Karin Nordänger
    61
    • PDF
  • Influens och konsistens: Om vad som påverkar handledningen under den verksamhetsförlagda perioden inom lärarutbildningen

    Annsofi Wedin, Glenn Hultman, Jan Schultz
    81
    • PDF
  • English summaries

    99
    • PDF

Aktuellt

  • Det redovisade jaget: En fråga om dubbel bokföring

    Gunilla Granath
    108
    • PDF
  • Kopplingen högskole- och verksamhetsförlagd lärarutbildning

    Karl-Georg Ahlström
    123
    • PDF

Debatt/Debate

  • Lärarutbildningen och Jan Sjunnessons post-traumatiska stress: Ett genmäle

    Finn Calander
    133
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.