Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 21 Nr 3-4 (2016)

Vol 21 Nr 3-4 (2016)

Publicerad: 2017-06-10

Redaktionellt

  • Förord

    Maria Gustavsson, Camilla Thunborg
    163-164
    • PDF

Artiklar

  • Pedagogik i arbetslivet – forskningsområdets utveckling under 2005-2015

    Maria Gustavsson, Camilla Thunborg
    165-190
    • PDF
  • Pedagogiska utmaningar i dagens arbetsliv

    Camilla Thunborg, Jon Ohlsson
    191-211
    • PDF
  • Undersköterskor i hälso- och sjukvården och deras förutsättningar för lärande i arbetet

    Erica Byström
    212-234
    • PDF
  • Det monotona arbetets möjligheter till lärande

    Sam Paldanius
    235-260
    • PDF
  • Att genom reflektion organisera för en medveten och kunskapsrik praktik

    Gunilla Avby
    261-282
    • PDF
  • Arbetsmöten - arenor för samspel och lärande

    Annika Engström
    283-305
    • PDF
  • English summaries

    306-320
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.