Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 19 Nr 4-5 (2014)

Vol 19 Nr 4-5 (2014)

Publicerad: 2015-08-24

Redaktionellt

  • Bedömning och dokumentation i förskola, skola och vuxenutbildning

    Anders Jönsson, Ann-Christine Vallberg Roth
    243-245
    • PDF

Tema: Bedömning och dokumentation

  • Förändrade relationer mellan lärare och föräldrar i förskolan - aspekter av en förändrad lärarprofession

    Annica Löfdahl
    246-267
    • PDF
  • Pedagogisk dokumentation i tillblivelse

    Gunilla Dahlberg, Ingela Elfström
    268-296
    • PDF
  • Att legitimera nationella prov i Sverige och Norge - En fråga om profession och tradition

    Christian Lundahl, Sverre Tveit
    297-323
    • PDF
  • Svensk forskning om validering av vuxnas lärande - trender och tendenser

    Per Andersson, Andreas Fejes
    324-344
    • PDF
  • Individuella utvecklingsplaner - en bedömningspraktik i tiden

    Ingela Andreasson
    345-366
    • PDF
  • Betygen i grundskolan – relationen mellan bedömning och elevers senare prestationer

    Alli Klapp
    367-385
    • PDF
  • Samsyn eller samstämmighet? En diskussion om sambedömning som redskap för likvärdig bedömning i skolan

    Anders Jönsson, Pia Thornberg
    386-402
    • PDF
  • Bedömning i förskolors dokumentation – fenomen, begrepp och reglering

    Ann-Christine Vallberg Roth
    403-437
    • PDF
  • English summaries

    438-450
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.