Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 19 Nr 1 (2014)

Vol 19 Nr 1 (2014)

Publicerad: 2015-01-16

Redaktionellt

  • Redaktionell inleding

    Anders Olsson
    3-4
    • PDF

Artiklar

  • Barns erfarenheter av sociala gemenskaper i övergångarna till och från förskoleklass

    Helena Ackesjö, Sven Persson
    5-30
    • PDF
  • Kulturella aktiviteter för personer med utvecklingsstörning - en pedagogisk utmaning

    Jens Ineland, Lennart Sauer
    31-51
    • PDF
  • English summaries

    52-54
    • PDF

Debatt/Debate

  • Riskerar insikter om läs- och skrivinlärning att gå förlorade när nya perspektiv på lärande ges allt större utrymme i lärarutbildning och skola?

    Tarja Alatalo
    55-64
    • PDF
  • Kritiska reflektioner om det förtryckta handledningsfenomenet

    Torbjörn Friberg
    65-73
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Håkan Fleischer – En elev – en dator: Kunskapsbildningens kvalitet och villkor i den datoriserade skolan

    Lars Naeslund
    74-77
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.