Redaktören har ordet: Forskning om och genom möten mellan människor, praktiker och fenomen

Författare

  • Sara Irisdotter Aldenmyr

DOI:

https://doi.org/10.58714/ul.v16i1.11287

Abstract

Årets första nummer av Utbildning & Lärande publiceras under en tid då Högskolan Dalarnas lokaler åter igen börjar fyllas med människor efter pandemiårens folktomma tillvaro. Med hjälp av olika digitala redskap har vi dock bibehållit och vidareutvecklat våra möteskulturer, på lärosäten och i andra pedagogiska verksamheter runtom i landet och världen. Vi har lärt oss att skapa dynamik och hantera turtagning över nätet, vi har skapat mötespraxis som gör att geografiska avstånd inte längre uppfattas som ett hinder för samtal – och vi har också insett vilka kvalitéer som möten i samma fysiska rum möjliggör. Samtidigt har livet i andra pedagogiska praktiker pågått som vanligt, med skillnaden att möten med barns och elevers vårdnadshavare förlagts till nätet eller utomhusmiljöer.

Downloads

Publicerad

2022-06-01

Referera så här

Irisdotter Aldenmyr, S. (2022). Redaktören har ordet: Forskning om och genom möten mellan människor, praktiker och fenomen. Utbildning & Lärande, 16(1). https://doi.org/10.58714/ul.v16i1.11287

Nummer

Sektion

Redaktören har ordet

Mest lästa artiklar av samma författare