Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Om tidskriften
    • Om Utbildning & Lärande
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Volymen
    • Tidigare Nummer
    • Äldre arkiv
  • För Författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
  • Redaktionella Riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 16 Nr 1 (2022)

Vol 16 Nr 1 (2022)

					Visa Vol 16 Nr 1 (2022)
Publicerad: 2022-06-01

Redaktören har ordet

  • Redaktören har ordet: Forskning om och genom möten mellan människor, praktiker och fenomen

    Sara Irisdotter Aldenmyr
    • PDF

Artiklar

  • Att utveckla undervisningen i förskola på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet: Förskollärares professionella lärande i ett aktionsforskningsprojekt

    Ulrika Bergmark, Susanne Westman
    • PDF
  • ”Räknas detta också som text?” Lässtrategier i ett ämnesintegrerat arbete med läromedelstexter

    Robert Walldén
    • PDF
  • Läsundervisning i en språkligt heterogen lågstadieklass

    Susanne Duek, Anna Lindholm, Birgitta Ljung Egeland
    • PDF
  • Inclusion as mental models: Learning processes among educational teams in special classes

    Johan Edin
    • PDF
  • Det ”okunniga museets” potential: Att möjliggöra alternativa lärmiljöer på Världskulturmuseet

    Helen Arfvidsson
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Utbildning & Lärande strävar efter att utgöra ett forum för vetenskapliga diskussioner inom kunskapsområden som pedagogiskt arbete, didaktik, pedagogik och utbildningsvetenskap och behandlar frågor inom skilda pedagogiska praktiker. Den vänder sig till verksamma forskare och skolaktörer i skilda skolformer och utbildningsverksamheter, samt lärare och studerande vid högskolor och universitet.

Läs mer >>

Information om användningsstatistik

Vi loggar anonymiserad användningsstatistik. För detaljer, se vår integritetsinformation.

Utbildning & Lärande | ISSN (Online) 2001-4554

Utgiven av Institutionen för lärarutbildning, Högskolan Dalarna | Open Access enligt Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.