Introduktion: Forskning om förutsättningar, processer och lärande i skilda pedagogiska praktiker

Författare

  • Jan Håkansson

DOI:

https://doi.org/10.58714/ul.v16i2.11308

Abstract

Nummer 2, 2022 av tidskriften Utbildning & Lärande anknyter till vår strävan att vara ett forum för ett vetenskapligt samtal inom områden som berör pedagogik, pedagogiskt arbete och utbildningsvetenskap. Bidragen i detta nummer belyser, om än på lite olika sätt, såväl förutsättningar och processer som lärande genom nedslag i olika pedagogiska praktiker från förskoleklass till högre utbildning. Det innehåll som behandlas inbegriper även didaktiska grundfrågor om utbildningens mål, innehåll och metoder utifrån olika skolaktörers perspektiv – skolhuvudmän, rektorer, lärare av olika kategorier och studenter.

Downloads

Publicerad

2022-12-01

Referera så här

Håkansson, J. (2022). Introduktion: Forskning om förutsättningar, processer och lärande i skilda pedagogiska praktiker. Utbildning & Lärande, 16(2). https://doi.org/10.58714/ul.v16i2.11308

Nummer

Sektion

Introduktion