Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Om tidskriften
    • Om Utbildning & Lärande
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Volymen
    • Tidigare Nummer
    • Äldre arkiv
  • För Författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
  • Redaktionella Riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 16 Nr 2 (2022)

Vol 16 Nr 2 (2022)

					Visa Vol 16 Nr 2 (2022)
Publicerad: 2022-12-01

Introduktion

  • Introduktion: Forskning om förutsättningar, processer och lärande i skilda pedagogiska praktiker

    Jan Håkansson
    • PDF

Artiklar

  • Rektorers och skolhuvudmäns meningsskapande om förskoleklassens position i utbildningslandskapet

    Helena Ackesjö, Sven Persson, Lina Lago
    • PDF
  • One size fits all – utveckling av lärmiljöer för nyanlända elever i behov av specialpedagogiska stödinsatser

    Anna Johansson
    • PDF
  • Food Literacy: Matens betydelse för hälsa som undervisningsinnehåll

    Emma Oljans
    • PDF
  • Reflekterande handledning – en plattform för studenters och lärares gemensamma lärande

    Susanne Gustavsson, Mia Berglund
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Utbildning & Lärande strävar efter att utgöra ett forum för vetenskapliga diskussioner inom kunskapsområden som pedagogiskt arbete, didaktik, pedagogik och utbildningsvetenskap och behandlar frågor inom skilda pedagogiska praktiker. Den vänder sig till verksamma forskare och skolaktörer i skilda skolformer och utbildningsverksamheter, samt lärare och studerande vid högskolor och universitet.

Läs mer >>

Information om användningsstatistik

Vi loggar anonymiserad användningsstatistik. För detaljer, se vår integritetsinformation.

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utbildning & Lärande | ISSN (Online) 2001-4554

Utgiven av Institutionen för lärarutbildning, Högskolan Dalarna | Open Access enligt Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.