Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Om tidskriften
    • Om Utbildning & Lärande
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Integritetspolicy
  • Arkiv
    • Senaste Volymen
    • Tidigare Nummer
    • Äldre arkiv
  • För Författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
  • Redaktionella Riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 17 Nr 1 (2023)

Vol 17 Nr 1 (2023)

Publicerad: 2023-03-06

Introduktion

  • Introduktion: Utbildningars olika diskursiva perspektiv som konfliktarena och mötesplats för diskussion

    Jörgen Dimenäs
    5-6
    • PDF

Artiklar

  • Lärarutbildningen som demokratiskt rum – medvetet engagemang och erbjudanden om ömsesidighet

    Helen Knutes Nyqvist, Kristina Holmberg
    7-23
    • PDF
  • Om folkbildningsmässig särart i idrottsrörelsens studieförbund SISU Idrottsutbildarna

    Johan Söderman
    25-43
    • PDF
  • Fritidshemspersonals tal om barns fysiska aktivitet – samhällelig påverkan och möjliga implikationer

    Jonas Johansson, Johan Söderman
    45-63
    • PDF
  • Legitimation of digitalisation in education. A case study of vocational student teachers´ lesson plans

    Marie Nordmark
    65-83
    • PDF (English)

Om tidskriften

Om tidskriften

Utbildning & Lärande strävar efter att utgöra ett forum för vetenskapliga diskussioner inom kunskapsområden som pedagogiskt arbete, didaktik, pedagogik och utbildningsvetenskap och behandlar frågor inom skilda pedagogiska praktiker. Den vänder sig till verksamma forskare och skolaktörer i skilda skolformer och utbildningsverksamheter, samt lärare och studerande vid högskolor och universitet.

Läs mer >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information om användningsstatistik

Vi loggar anonymiserad användningsstatistik. För detaljer, se vår integritetsinformation.

Utbildning & Lärande | ISSN (Online) 2001-4554

Utgiven av Institutionen för lärarutbildning, Högskolan Dalarna | Open Access enligt Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.

Genom att använda Publicera godkänner du de kakor (cookies) som finns på webbplatsen. Läs mer om hur vi använder kakor.