Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 11 Nr 2 (2006)

Vol 11 Nr 2 (2006)

Publicerad: 2006-04-19

Artiklar

  • En yrkesidentitet i förändring? Invandrade lärares möte med den svenska skolan

    Annelis Jönsson, Lena Rubinstein Reich
    81-93
    • PDF
  • Självbedöma, bedöma eller döma? Om elevers motivation, kompetens och prestationer i skolan

    Joanna Giota
    94-115
    • PDF
  • Hur ska rekryteringen till högskolans mest eftersökta utbildningar breddas?

    Allan Svensson
    116-133
    • PDF
  • English summaries

    134-138
    • PDF

Levnadsteckning

  • Charlotte Bühler: Levnadsteckning av en förebild inom svensk förskolepedagogik

    Ulla Andersson, Ann-Kristin Göhl-Muigai
    139-159
    • PDF

Debatt/Debate

  • Dekonstruktion av socialkonstruktivism

    Klas Roth
    160-167
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Göran Franssons Att se varandra i handling. En jamförande studie av kommunikativa arenor och yrkesblivande för nyblivna fänrikar och lärare

    Torlaug Løkensgard Hoel
    168-175
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.