Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 9 Nr 1 (2004)

Vol 9 Nr 1 (2004)

Publicerad: 2004-02-10

Artiklar

  • Betygsinflation i de målrelaterade gymnasiebetygen

    Christina Cliffordson
    1
    • PDF
  • Gymnasiebetyg eller högskoleprov som urvalsinstrumewnt? Fallet civilingenjörsutbidningarna

    Allan Svensson
    15
    • PDF
  • Nya tendenser inom pedagogikdisciplinen under de tre senaste decennierna

    Tomas Englund
    37
    • PDF

Debatt/Debate

  • Pedagogisk forskning och lärarutbildning: Svar till Christer Fritzell och Ingrid Carlgren

    Erik Wallin
    50
    • PDF
  • Några tankar om utbildningsvetenskap och pedagogisk forskning

    Berit Askling
    53
    • PDF

Aktuellt

  • Makt och etik i Skolverkets utvärdering av den svenska skolan: Erfarenheter från PIRLS-projektet

    Jan-Eric Gustafsson, Monica Rosén
    58
    • PDF

Recensioner

  • Pia-Maria Ivarssons "Barns gemenskap i förskolan"

    Jan Trost
    71
    • PDF
  • English summaries

    73
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.