Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 13 Nr 1 (2008)

Vol 13 Nr 1 (2008)

Publicerad: 2008-01-31

Artiklar

  • Kunskap genom rap: Hiphop som hantverk, pedagogik och aktivism

    Johan Söderman, Göran Folkestad
    1-18
    • PDF
  • Mobbningsbegreppets uppkomst och förhistoria: En begreppshistorisk analys

    Anna Larsson
    19-36
    • PDF
  • English summaries

    37-40
    • PDF

Debatt/Debate

  • Skolinspektioner - i tid och otid

    Mats Ekholm, Kerstin Lindvall
    41-58
    • PDF

Aktuellt

  • Utmaningar till utbildningsvetenskapen: Reflektioner från en internationell evaluering av forskningsprojekt om demokratiska värden, genus och medborgarskap

    Bengt Molander
    59-70
    • PDF

Kommentar

  • Utvärdering av vad? Kommentarer till Bengt Molanders reflektioner i anslutning till Utbildningsvetenskapliga kommitténs utvärderingsrapport

    Tomas Englund
    71-76
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Fakultetsopponenten sammanfattar

    Claes Nillholm
    77-80
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.