Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 22 Nr 1-2 (2017)

Vol 22 Nr 1-2 (2017)

Publicerad: 2017-10-03

Redaktionellt

  • Pedagogik som profession

    Feiwel Kupferberg, Lisbeth Amhag
    3-8
    • PDF

Artiklar

  • El Sistema – musiklärare i en spänningsfylld modell för socialt inkluderande pedagogik

    Eva SÆther, Åsa Bergman, Monica Lindgren
    9-27
    • PDF
  • Lärande genom demokratiska önskemål – pastoral omsorg i fritidshem

    Linnéa Holmberg
    28-50
    • PDF
  • Socioekonomisk bakgrund och dess betydelse för pojkars och flickors läsförmåga och betyg

    Maria Pajkin
    51-78
    • PDF
  • Förskollärares och grundskollärares uppfattningar om undervisning och lärande i förskoleklass

    Tarja Alatalo
    79-100
    • PDF
  • Erfarenheter av delat ledarskap i den lokala skolan: Rektorers och arbetslagsledares röste

    Lena Wilhelmson, Marianne Döös
    101-123
    • PDF
  • Kompetens och förutsättningar för praktikbaserad innovation – från självreglerat till expertstött förbättrings- och utvecklingsarbete

    Peter Johansson
    124-144
    • PDF
  • English summaries

    145-156
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.