Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 20 Nr 3-4 (2015)

Vol 20 Nr 3-4 (2015)

Publicerad: 2016-08-29

Redaktionellt

  • Högre utbildning och professionell verksamhet

    Sven Persson, Anders Olsson
    163-167
    • PDF

Tema: Högre utbildning och professionell verksamhet

  • Om innebörder i lärarprofessionalism

    Tomas Englund, Tone Dyrdal Solbrekke
    168-194
    • PDF
  • Lärares förväntningar på yrket – bilder av handlingsfrihet 1993 – 2013

    Ulla Karin Nordänger, Per Lindqvist
    195-220
    • PDF
  • Studenter i gränszonen mellan högskoleförlagd och arbetsplatsförlagd utbildning. Är kunskapstransferering möjlig mellan olika utbildningssammanhang?

    Marie Jedemark
    221-246
    • PDF
  • Professionalisering och reflekterad praktik inom högre konstnärlig utbildning

    Tarja Karlsson Häikiö, Bengt Olsson
    247-272
    • PDF

Artiklar

  • Friskolan som en frizon för elever i behov av särskilt stöd? Inkludering, olikhet och specialpedagogik för alla

    Katarina Gustafson, Eva Hjörne
    273-292
    • PDF
  • English summaries

    293-299
    • PDF

Debatt/Debate

  • Att skada pedagogisk kunskap. Striden om lärarutbildning i Sverige och Norge

    Carl Anders Säfström, Herner Saeverot
    300-314
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Susanne Westman - Ambiguities and intertwinings in teachers’ work: existential dimensions in the midst of experience and global trends

    Ulf Blossing
    315-318
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.