Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 19 Nr 2-3 (2014)

Vol 19 Nr 2-3 (2014)

Publicerad: 2015-06-16

Redaktionellt

  • Posthumanistisk pedagogisk forskning

    Helena Pedersen
    83-89
    • PDF

Artiklar

  • Den politisk-etiska potentialen hos djur-människorelationer i lärarutbildares samtal om hållbar utveckling

    Hanna Sjögren
    90-109
    • PDF
  • Röster och rörelse: Fokusgruppen som postkvalitativ metod

    Lotta Johansson
    110-131
    • PDF
  • En pedagogisk relation mellan människa och häst. På väg mot en pedagogisk filosofisk utforskning av mellanrummet

    Erica Hagström
    132-152
    • PDF
  • Affektive tilstander; bevegelser i kropp og boks

    Ann Merete Ottestad, Nina Rossholt
    153-172
    • PDF
  • Svensk förskola mellan universell moral och relationell ontologi

    Johan Dahlbeck
    173-192
    • PDF
  • Cyborger och rhizom i förskolans musikverksamhete. Posthumanistiska begrepp i rörelse

    Kristina Holmberg, Marie-Helene Zimmerman Nilsson
    193-212
    • PDF
  • English Summaries

    213-222
    • PDF

Debatt/Debate

  • Diagnostisering och kompensatoriska hjälpmedel, inkluderande eller exkluderande?

    Peter Karlsudd
    223-228
    • PDF
  • Det är lärares och lärarutbildningens fel! Faran med att gömma komplexitet bakom en slöja av fördomar

    Silvia Edling, Geraldine Mooney Simmie
    229-234
    • PDF

Recensioner

  • Birgit Schaffar (red.), Filosofins didaktik: Filosofiska betraktelser om att lära sig tänka

    Lili-Ann Wolff
    235-240
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.