Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Om tidskriften
    • Om Utbildning & Lärande
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Volymen
    • Tidigare Nummer
    • Äldre arkiv
  • För Författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
  • Redaktionella Riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 18 Nr 1 (2025)

Vol 18 Nr 1 (2025)

Publicerad: 2024-02-02

Helt nummer

  • PDF

Introduktion

  • Introduktion: Samarbete och frihet i lärande. Perspektiv på skolutveckling och pedagogisk praxis

    Iris Ridder
    • PDF

Vetenskapliga artiklar

  • Speciallärares och specialpedagogers relationskompetens i arbete med elevers kamratrelationer och med relationer till elevernas föräldrar

    Jonas Aspelin, Anders Jönsson, Daniel Östlund
    • PDF
  • Kunskapsbildning för professionellt lärande genom kollegiala samtal

    Jaana Nehez, Katina Thelin, Veronica Sülau, Eva Kane, Karin Rönnerman
    • PDF
  • STREAM -didaktik i förskola med litteracitet(er) i fokus – mellan att öppna för det okända och söka efter det kända

    Helena Hansen, Ann-Christine Vallberg Roth
    • PDF
  • A School Improvement Project about Digital Technology and Differentiated Instruction: Outcomes and a Project Model

    Johanna Lundqvist, Margareta Sandström, Karin Franzén, Gun-Marie Wetso, Ulrika Larsdotter Bodin, Petra Runström Nilsson
    • PDF
  • Erbjudanden om barns meningsskapande i lärarledda aktiviteter i fritidshem

    Sanna Hedrén, Maria Hjalmarsson
    • PDF
  • Risk eller frisk? Tvärprofessionell samverkan för att förebygga att barn i förskola och skola hamnar i svårigheter

    Maria Olsson
    • PDF
  • Masterutdannede barnehagelærere – mellom myndighetenes intensjoner og barnehageeiernes ansvar

    Kristina Ivarson
    • PDF (Norsk Bokmål)

Om tidskriften

Om tidskriften

Utbildning & Lärande strävar efter att utgöra ett forum för vetenskapliga diskussioner inom kunskapsområden som pedagogiskt arbete, didaktik, pedagogik och utbildningsvetenskap och behandlar frågor inom skilda pedagogiska praktiker. Den vänder sig till verksamma forskare och skolaktörer i skilda skolformer och utbildningsverksamheter, samt lärare och studerande vid högskolor och universitet.

Läs mer >>

Information om användningsstatistik

Vi loggar anonymiserad användningsstatistik. För detaljer, se vår integritetsinformation.

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utbildning & Lärande | ISSN (Online) 2001-4554

Utgiven av Institutionen för lärarutbildning, Högskolan Dalarna | Open Access enligt Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.