Gästredaktionell kommentar 2024:2

Tema: Matematikinterventioner i förskola och förskoleklass

Författare

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23905

Författarbiografier

Camilla Björklund, Göteborgs universitet

Camilla Björklund är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och forskar om matematiklärande i förskola och skolans tidiga år i praktiknära forsknings- och utvecklingsprojekt.

Hanna Palmér, Linnéuniversitetet

Hanna Palmér är professor i matematikdidaktik vid Linnéuniversitetet. Hennes forskningsintresse är yngre barns lärande i matematik och tidig matematikundervisning.

Referenser

Century, J., & Cassata, A. (2016). Implementation research: Finding common ground on What, How, Why, Where, and Who. Review of Research in Education, 40, 169–215. https://doi.org/10.3102/0091732X16665332

Eriksson, I. (2018). Lärares medverkan i praktiknära forskning: Förutsättningar och hinder. Utbildning & Lärande, 12(1), 27–40.

Downloads

Publicerad

2024-06-04

Referera så här

Björklund, C., & Palmér, H. (2024). Gästredaktionell kommentar 2024:2: Tema: Matematikinterventioner i förskola och förskoleklass. Forskning Om Undervisning Och lärande, 12(2), 4–7. https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23905

Mest lästa artiklar av samma författare