Extern kommentar 2024:2
Förskolan och förskoleklass i blickfånget - tankar och spaningar om ett forskningsfält på stark frammarsch
DOI:
https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.24721Referenser
Björklund, C., Elofsson, J., Kullberg, A., Ekdahl, A.-L., Runesson Kempe, U. & Alkhede, M. (2024). Förskoleklassbarns användning av talstrukturer. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23890
van Bommel, J., Palmér, H. & Ebbelind, A. (2024). Division i förskoleklassen genom problemlösning och problemformulering. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://publicera.kb.se/forskul/article/view/23893
Ekdahl, A.-L. & Lundberg, B. (2024). Att utveckla undervisning om tal och talrelationer i förskoleklass. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23896
Hedefalk, M., Sumpter, L. & Eriksson, H. (2024). Matematiska och etiska resonemang i förskolan - didaktisk modellering som intervention. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23608
Walla, M. & Palmér, H. (2024). Utveckling av matematikundervisning som främjar likvärdighet i förskoleklass. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23887.
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Kategorier
Licens
Copyright (c) 2024 Camilo von Greiff
Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.
Författare till innehåll publicerat i Forskul behåller upphovsrätten till sina verk. Artiklar publiceras under villkoren i en Creative Commons-licens CC BY, som tillåter användning, nedladdning, distribution, länkning till och reproduktion i vilket medium som helst, förutsatt att originalverket är korrekt citerat.