Extern kommentar 2024:2

Förskolan och förskoleklass i blickfånget - tankar och spaningar om ett forskningsfält på stark frammarsch

Författare

  • Camilo von Greiff

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.24721

Författarbiografi

Camilo von Greiff

Camilo von Greiff var myndighetschef för Skolforskningsinstitutet 2018–2023.

Referenser

Björklund, C., Elofsson, J., Kullberg, A., Ekdahl, A.-L., Runesson Kempe, U. & Alkhede, M. (2024). Förskoleklassbarns användning av talstrukturer. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23890

van Bommel, J., Palmér, H. & Ebbelind, A. (2024). Division i förskoleklassen genom problemlösning och problemformulering. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://publicera.kb.se/forskul/article/view/23893

Ekdahl, A.-L. & Lundberg, B. (2024). Att utveckla undervisning om tal och talrelationer i förskoleklass. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23896

Hedefalk, M., Sumpter, L. & Eriksson, H. (2024). Matematiska och etiska resonemang i förskolan - didaktisk modellering som intervention. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23608

Walla, M. & Palmér, H. (2024). Utveckling av matematikundervisning som främjar likvärdighet i förskoleklass. Forskning om undervisning och lärande, 12(2). https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.23887.

Downloads

Publicerad

2024-06-04

Referera så här

von Greiff, C. (2024). Extern kommentar 2024:2 : Förskolan och förskoleklass i blickfånget - tankar och spaningar om ett forskningsfält på stark frammarsch. Forskning Om Undervisning Och lärande, 12(2), 108–112. https://doi.org/10.61998/forskul.v12i2.24721