Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Om tidskriften
    • Om Utbildning & Lärande
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Volymen
    • Tidigare Nummer
    • Äldre arkiv
  • För Författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
  • Redaktionella Riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 15 Nr 3 (2021)

Vol 15 Nr 3 (2021)

					Visa Vol 15 Nr 3 (2021)
Publicerad: 2021-12-01

Introduktion

  • Introduktion

    Madeleine Michaëlsson
    • PDF

Artiklar

  • Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie

    Johanna Lundqvist, Margareta Sandström, Karin Franzén, Gun-Marie Wetso, Ulrika Larsdotter Bodin, Petra Runström Nilsson, Ann-Charlotte Munter
    • PDF
  • Förskolepersonals syn på att uppmärksamma särskild begåvning i förskolan

    Malin Ekesryd Nordström
    • PDF
  • “As a teacher, you have to take the initiative”: An intertextual study of the enactment of subject-specific professional development for teachers of Modern Languages/Spanish

    Débora Rottenberg
    • PDF
  • Inte så farligt egentligen: Hur subtil exkludering blir osynlig i klassrummet

    Layal Kasselias Wiltgren
    • PDF
  • Förändringar i rektorers pedagogiska ledarskap efter tre års gemensam kompetensutveckling

    Mette Liljenberg
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Utbildning & Lärande strävar efter att utgöra ett forum för vetenskapliga diskussioner inom kunskapsområden som pedagogiskt arbete, didaktik, pedagogik och utbildningsvetenskap och behandlar frågor inom skilda pedagogiska praktiker. Den vänder sig till verksamma forskare och skolaktörer i skilda skolformer och utbildningsverksamheter, samt lärare och studerande vid högskolor och universitet.

Läs mer >>

Information om användningsstatistik

Vi loggar anonymiserad användningsstatistik. För detaljer, se vår integritetsinformation.

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utbildning & Lärande | ISSN (Online) 2001-4554

Utgiven av Institutionen för lärarutbildning, Högskolan Dalarna | Open Access enligt Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.