Early Career Teachers’ Experiences of Developing Professional Knowledge.
From research-based teacher education through five years in the profession
DOI:
https://doi.org/10.57126/noad.v5i1.10669Nyckelord:
Early career teachers, Professional knowledge, teacher education, research-basedAbstract
This study aims to explore early career teachers’ (ECTs’) experiences of professional knowledge developed during their research-based teacher education and throughout their first five years in the profession. This study uses Shulman’s (1986) framing of professional knowledge, which posits that teachers must have content knowledge, general pedagogical knowledge, and pedagogical content knowledge. Ten Finnish primary school teachers with five years of work experience participated in this study. The data was collected from individual interviews and analysed using qualitative content analysis. Three major areas of knowledge were identified that together distinguish ECTs’ professional knowledge: pedagogical and didactic, relational, and research-related knowledge. The results indicate that teacher education provides a solid foundation while the first five years of professional experience add to the teachers’ professional knowledge.
Nedladdningar
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2019 Jessica Aspfors, Gunilla Eklund, Sven-Erik Hansén
Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.
Författare som bidrar till NoAD har givit sitt medgivande att publicera sina artiklar under en Creative Commons-licens (Creative Commons CC-BY 4.0), vilket ger tredje part rätt att kopiera och återdistribuera materialet i vilket medium eller format som helst. Det ger också tredje part rätt att bearbeta, förändra och vidareutveckla materialet för vilket syfte som helst, inklusive kommersiellt, på villkor att tydligt erkännande ges till verkets upphovsperson, att en länk till licensen tillhandahålls och att det tydliggörs om ändringar av verket har gjorts. Detta ska göras på skäligt vis, och får ej förespegla att licensgivaren godkänner tredje part eller vederbörandes användning av verket. Författaren/författarna behåller copyright till verket.