Exploring the Research Landscape of the General Didactics Network at NERA
DOI:
https://doi.org/10.57126/noad.2025.27418Nyckelord:
General Didactics, Curriculum & Pedagogy, educational research, interdisciplinary approach, empirical inquiry, teaching effectiveness.Abstract
This study explores the research landscape of the Nordic Educational Research Association's "General Didactics" network. Using a mixed-methods approach, the paper analyzes 79 research presentations to identify key themes, methodologies, and trends in the field. The research reveals a strong focus on Curriculum and Pedagogy, Didaktik and Bildung, and Assessment and Feedback in Education. Descriptive and case study designs dominate the methodological approaches, with qualitative methods such as interviews and observations being most prevalent. The network's research demonstrates a commitment to interdisciplinary collaboration and the integration of Didaktik principles in various educational contexts. Notable findings include the emphasis on teacher education, the impact of Didaktik-informed curricula on student motivation and critical thinking, and the exploration of classroom processes through a Didaktik lens. The study highlights the network's contribution to advancing the understanding of Didaktik in practical educational settings and its role in shaping contemporary educational discourse. The paper concludes by suggesting future directions for research within the General Didactics network, emphasizing the need for more experimental and longitudinal studies to complement existing qualitative insights.
Key words: General Didactics, Curriculum & Pedagogy, educational research, interdisciplinary approach, empirical inquiry, teaching effectiveness.
Nedladdningar
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2025 Tobias Werler

Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.
Författare som bidrar till NoAD har givit sitt medgivande att publicera sina artiklar under en Creative Commons-licens (Creative Commons CC-BY 4.0), vilket ger tredje part rätt att kopiera och återdistribuera materialet i vilket medium eller format som helst. Det ger också tredje part rätt att bearbeta, förändra och vidareutveckla materialet för vilket syfte som helst, inklusive kommersiellt, på villkor att tydligt erkännande ges till verkets upphovsperson, att en länk till licensen tillhandahålls och att det tydliggörs om ändringar av verket har gjorts. Detta ska göras på skäligt vis, och får ej förespegla att licensgivaren godkänner tredje part eller vederbörandes användning av verket. Författaren/författarna behåller copyright till verket.