Ansvar för arbetet med extra anpassning i skolans praktik
DOI:
https://doi.org/10.57126/noad.2024.40333Nyckelord:
Adapt teaching, Teachers' work, Responsibility, Student diversity, Special needs education, Policy enactmentAbstract
The aim of this article is to analyse the challenging process of assigning responsibility for additional adjustments in everyday school practice. The analysis focuses on the negotiations among practising teachers, special education teachers, and Special Educational Needs Coordinators (SENCOs) regarding responsibility for adaptations and support. Data were collected through focus group interviews based on a vignette and analysed using key concepts from the theory of policy enactment. The results demonstrate that these professionals exhibit their ability to adapt to the local context while negotiating the responsibilities they believe should align with their professional expertise. Depending on the contextual conditions of the schools, they both claim and resist taking responsibility for various tasks related to support measures for additional adjustments. The findings highlight the complexity of the collaborative efforts required by different professional categories to manage the compensatory task of meeting the diverse needs of all students and ensuring equitable education.
Nedladdningar
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.
Författare som bidrar till NoAD har givit sitt medgivande att publicera sina artiklar under en Creative Commons-licens (Creative Commons CC-BY 4.0), vilket ger tredje part rätt att kopiera och återdistribuera materialet i vilket medium eller format som helst. Det ger också tredje part rätt att bearbeta, förändra och vidareutveckla materialet för vilket syfte som helst, inklusive kommersiellt, på villkor att tydligt erkännande ges till verkets upphovsperson, att en länk till licensen tillhandahålls och att det tydliggörs om ändringar av verket har gjorts. Detta ska göras på skäligt vis, och får ej förespegla att licensgivaren godkänner tredje part eller vederbörandes användning av verket. Författaren/författarna behåller copyright till verket.