På spaning efter fritidspedagogisk undervisning
DOI:
https://doi.org/10.57126/noad.v7i1.6598Nyckelord:
School-age educare, teaching, school-age educare centers, play-oriented teaching, projectAbstract
The study aims at showing how teaching within school-age educare can be made visible through a LEGO project. Using Bernstein’s socio-linguistic theory, a re-analysis and a case-study are carried out. With a focus on how teachers teach, field notes from a previously conducted study are processed again. Results show that teaching within school-age educare is based on a visible pedagogy of both strong classification and framing, in line with a formal image of instruction. At certain times, the teaching becomes invisible, primarily from the children’s perspective, partly because of admonitions to maintain the project and partly because of the children’s sense of control whether project events are real or pretend. The play-oriented features and child focus in the project can be seen as a strategy, demonstrating opportunities of school-age educare teaching to create behavior that explores different knowledge. One conclusion highlights the teachers’ sense of intonation, an art requiring teachers to lead and participate in order to provide the conditions for learning. This teaching can complement the school.
Nedladdningar
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.
Författare som bidrar till NoAD har givit sitt medgivande att publicera sina artiklar under en Creative Commons-licens (Creative Commons CC-BY 4.0), vilket ger tredje part rätt att kopiera och återdistribuera materialet i vilket medium eller format som helst. Det ger också tredje part rätt att bearbeta, förändra och vidareutveckla materialet för vilket syfte som helst, inklusive kommersiellt, på villkor att tydligt erkännande ges till verkets upphovsperson, att en länk till licensen tillhandahålls och att det tydliggörs om ändringar av verket har gjorts. Detta ska göras på skäligt vis, och får ej förespegla att licensgivaren godkänner tredje part eller vederbörandes användning av verket. Författaren/författarna behåller copyright till verket.