Tillämpad kulturanalys

Marknadsföring av ett humanistiskt samhällsperspektiv

Författare

  • Billy Ehn Umeå universitet
  • Bo Nilsson Umeå universitet

DOI:

https://doi.org/10.54807/kp.v15.28831

Nyckelord:

applied cultural analysis

Abstract

Since 2002 the Department of culture and media at the Umeå University runs a four years undergraduate programme of Cultural Analysis. Besides the conventional academic training in different interdisciplinary courses the students devote a lot of time practicing at the labour market.

One central goal for the programme is that the students learn how to transform theoretical knowledge to practical use in various enterprises and organisations. Another goal is that they shall know how to market their acquired competence as cultural analysers — not precisely an ordinary task in the humanities.

The tensions between theory and practice in this education programme certainly create some conflicts among the students, but contribute also to the development of a more conscious application of cultural analysis in the life outside the academy.

Nedladdningar

Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

Författarbiografier

Billy Ehn, Umeå universitet

Billy Ehn, professor i etnologi vid Umeå universitet. Bland hans senaste böcker märks Hur blir man klok på universitetet? (2004, tillsammans med Orvar Löfgren) och Vad konstigt. Om undran och oförståelse (2005).

Bo Nilsson, Umeå universitet

Bo Nilsson är docent i etnologi, prefekt vid institutionen för kultur och medier samt föreståndare för Kulturanalysprogrammet vid Umeå universitet.

Downloads

Publicerad

2006-12-01

Referera så här

Ehn, B., & Nilsson, B. (2006). Tillämpad kulturanalys: Marknadsföring av ett humanistiskt samhällsperspektiv. Kulturella Perspektiv – Svensk Etnologisk Tidskrift, 15(4), 2–12. https://doi.org/10.54807/kp.v15.28831

Nummer

Sektion

Översiktsartiklar