Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Om KAPET
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Artiklarna
    • Tidigare nummer
    • Äldre arkiv
  • Medverka
    • Anvisningar för författare
    • Skicka in manuskript
  • Riktlinjer
    • Policy för öppen tillgång
    • Redaktionella Riktlinjer
    • Integritetspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 17 Nr 1 (2021)

Vol 17 Nr 1 (2021)

					Visa Vol 17 Nr 1 (2021)
Publicerad: 2021-02-12

Helt nummer

  • PDF

Redaktionellt

  • Redaktionellt

    Ann-Britt Enochsson
    4-6
    • PDF

Originalartiklar

  • Undervisningsstrategier i rörelse – tibetanska lärares arbete med argumentationsteknik i olika skolämnen

    Marie Wejrum, Liliann Byman Frisén, Annelie K. Johansson, Christina Olin-Scheller, Camilla Grönvall Fransson
    7-21
    • PDF
  • Skilda världar: Rektorers, lärarutbildares och studenters syn på ett integrerat grundlärarprogram

    Helena Mörk, Ann-Britt Enochsson
    22-37
    • PDF
  • Specialpedagogisk forskning med förskollärarstudenter som medforskare och medförfattare: en pilotstudie

    Anne Lindblom, Marika Falk
    38-51
    • PDF
  • Barns rättigheter som tvärvetenskapligt kunskapsfält i svensk lärarutbildning

    Åsa Olsson, Anders Broman, Nina Thelander
    52-69
    • PDF
  • Komplementära granskningskriteriers betydelse för hur doktorsavhandlingars kvalitet beskrivs: En analys av fakultetsopponenters sammanfattande kommentarer av doktorsavhandlingar 2000-2015

    Getahun Yacob Abraham, Maria Kristina Börebäck
    70-98
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

KAPET publicerar pågående forskning inom det utbildningsvetenskapliga fältet. Syftet med tidskriften är huvudsakligen att ge en bild av forskningsverksamheten vid Karlstads universitet, men vi välkomnar även andra bidrag.
KAPET vill dessutom bidra till debatt om utbildningsvetenskaplig forskning och praktik.

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Tidskriften ges ut av Institutionen för Pedagogiska studier vid Karlstads universitet.

KAPET - Karlstads universitets pedagogiska tidskrift | ISSN (Online) 2002-3979; ISSN (Print) 1653-4743

Utgiven av av Institutionen för Pedagogiska studier vid Karlstads universitet | Open Access enligt Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.