I vad består tvärvetenskapen i ett tvärvetenskapligt projekt?

Authors

  • Johan Hultman Lunds universitet
  • Filippa Säwe Lunds universitet

DOI:

https://doi.org/10.54807/kp.v22.27850

Abstract

Trans disciplinary research has positive connotations, but it is seldom discussed where and how in a research process trans-disciplinarity actually works. We reflect over two initiatives to gain advantages from different competences in a trans-disciplinary project. The first initiative concerned methodological collaboration and was successful. The second aimed to initiate a discussion on social science modes of analysis. This initiative was a disaster. We conclude that it is important not to have naive expectations of trans disciplinary research since it raises issues of theory of science, ethics, validity and integrity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Johan Hultman, Lunds universitet

Johan Hultman är professor i kulturgeografi vid Lunds universitet. Han forskar om hållbar utveckling ur samhällsvetenskapliga perspektiv, och deltar i ett flertal forskningsprojekt med tvärvetenskaplig karaktär.

Filippa Säwe, Lunds universitet

Filippa Säwe är fil.dr i sociologi och universitetslektor vid institutionen för service management och tjänstevetenskap vid Lunds universitet. Hon forskar om hållbar utveckling ur samhällsvetenskapliga perspektiv, och deltar i ett flertal forskningsprojekt med tvärvetenskaplig karaktär.

Downloads

Published

2013-03-01

How to Cite

Hultman, J., & Säwe, F. (2013). I vad består tvärvetenskapen i ett tvärvetenskapligt projekt?. Kulturella Perspektiv – Svensk Etnologisk Tidskrift, 22(1), 39–41. https://doi.org/10.54807/kp.v22.27850