Gränser för kulturvetenskaplig kunskapsbildning?

Authors

  • Per-Anders Forstorp Linköpings universitet

DOI:

https://doi.org/10.54807/kp.v22.27853

Abstract

Some findings from the project “The contents and organization of cross boundary learning” are reported and made relevant to the question of how to think the future of learning and pedagogy in cultural studies. In the project, the focus was on “boundary work” in interdisciplinary undergraduate programmes at two Swedish universities. The following three questions are addressed: Are concepts and other language practices of curricular change of any importance? How can we identify interdisciplinarity in a multidimensional grid? Are the limits and boundaries in higher education only those that derives from the inside of the academic world, or also those from the outside?

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Per-Anders Forstorp, Linköpings universitet

Per-Anders Forstorp, FD, docent, universitetslektor i kultur och mediegestaltning vid Linköpings universitet. Har nyligen tillsammans med Viveka Adelswärd gett ut boken Människans ansikten. Känslor, karaktärer och karikatyrer (2012). Forskar inom området kunskap, kommunikation och kultur och för närvarande inom tre olika projekt (VR och Norges Forskningsråd) som handlar om globalisering och förändrade utbildningslandskap i olika kulturella kontexter, från Arktis till Indien, Förenade Arabemiraten och Brasilien.

Downloads

Published

2013-03-01

How to Cite

Forstorp, P.-A. (2013). Gränser för kulturvetenskaplig kunskapsbildning?. Kulturella Perspektiv – Svensk Etnologisk Tidskrift, 22(1), 42–45. https://doi.org/10.54807/kp.v22.27853