Reggae runt världen: kampmusik eller konsumtionsgröt?

Authors

  • Hasse Huss Stockholms universitet

DOI:

https://doi.org/10.54807/kp.v8.31495

Keywords:

reggae, music, representation, exotification, exoticism, orientalism, globalisation

Abstract

Presenting a few brief ethnographic touch-downs in the translocal field of reggae's artists and entrepreneurs, the paper addresses the global impact of the music and one of its main characteristics, its informal networks. Discussing the representation of reggae, both by the record industry and within the academic community, it is suggested, in conclusion, that the continuing exoticisation or the music may be viewed as an instance of orientalism.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Hasse Huss, Stockholms universitet

Hasse Huss är doktorand i socialantropologi vid Stockholms universitet. Arbetar på en avhandling om reggae som en translokal kulturell gemenskap. Han har fältarbetat på Jamaica, i Japan och i Storbritannien och undervisat i kulturell formlära och etnicitet på Stockholms universitet. Sedan 1992 är han knuten till CEIFO. Har skrivit artiklar om populärmusik, främst reggae och soul, och även arbetat som låtskrivare.

Downloads

Published

1999-12-01

How to Cite

Huss, H. (1999). Reggae runt världen: kampmusik eller konsumtionsgröt?. Kulturella Perspektiv – Svensk Etnologisk Tidskrift, 8(4), 20–32. https://doi.org/10.54807/kp.v8.31495