Störande litteraturundervisning. Litteratur, demokrati och värdegrundsarbete

Louise Almqvist

Författare

  • Caroline Graeske Luleå tekniska universitet

DOI:

https://doi.org/10.54797/tfl.v54i3-4.51469

Nedladdningar

Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

Författarbiografi

Caroline Graeske, Luleå tekniska universitet

Professor i svenska med didaktisk inriktning vid Luleå tekniska universitet. Hennes forskningsintressen rör främst litteraturdidaktik, intersektionella perspektiv, läromedel och digitala lärresurser. Hon är också verksam inom den nationella satsningen ULF, Utbildning, Lärande, Forskning, där hon arbetar med praktiknära forskning i samverkan med olika huvudmän.

Downloads

Publicerad

2025-04-16

Referera så här

Graeske, C. (2025). Störande litteraturundervisning. Litteratur, demokrati och värdegrundsarbete: Louise Almqvist. Tidskrift för Litteraturvetenskap, 54(3-4). https://doi.org/10.54797/tfl.v54i3-4.51469

Nummer

Sektion

Recension

Kategorier