Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Om KAPET
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Artiklarna
    • Tidigare nummer
    • Äldre arkiv
  • Medverka
    • Anvisningar för författare
    • Skicka in manuskript
  • Riktlinjer
    • Policy för öppen tillgång
    • Redaktionella Riktlinjer
    • Integritetspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 21 Nr 1 (2025)

Vol 21 Nr 1 (2025)

					Visa Vol 21 Nr 1 (2025)
Publicerad: 2025-05-08

Originalartiklar

  • Flerspråkiga mellanstadieelevers användning av ordförståelsestrategier

    Anna Lindholm, Maria Dahlberg
    1-27
    • PDF
    • XML (nedladdning)
  • Litterär kompetens och receptionsteoretiska perspektiv på skolelevers litteraturläsning

    Anna Nissen
    28-39
    • PDF
    • XML (nedladdning)

Övrigt

  • Seminario Internacional de Educación: Möjligheter och utmaningar i ett digitalt internationaliseringsprojekt för studenter i spanska

    Marco Berton, Kent Fredholm
    40-53
    • PDF
    • XML (nedladdning)

Om tidskriften

Om tidskriften

KAPET publicerar pågående forskning inom det utbildningsvetenskapliga fältet. Syftet med tidskriften är huvudsakligen att ge en bild av forskningsverksamheten vid Karlstads universitet, men vi välkomnar även andra bidrag.
KAPET vill dessutom bidra till debatt om utbildningsvetenskaplig forskning och praktik.

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Tidskriften ges ut av Institutionen för Pedagogiska studier vid Karlstads universitet.

KAPET - Karlstads universitets pedagogiska tidskrift | ISSN (Online) 2002-3979; ISSN (Print) 1653-4743

Utgiven av av Institutionen för Pedagogiska studier vid Karlstads universitet | Open Access enligt Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.