Lyckliga läsare

Litteraturtidskriften som livsstilscoach

Författare

  • Magnus Persson

DOI:

https://doi.org/10.54797/tfl.v46i1.8818

Nyckelord:

literary magazines, lifestyle, popular literary culture, reading around the text

Abstract

Happy Readers. The Literary Magazine as a Lifestyle Coach

In contemporary popular literary culture (Collins 2010), the circulation of representations of reading as a kind of lifestyle is increasing rapidly. I will highlight this phenomenon by way of a discussion of two new literary magazines, the Swedish Books & Dreams, and the British The Happy Reader. Here, reading becomes a lifestyle fully imbedded in contemporary ”designer culture” (Julier 2013), and is metonymically linked to, amongst other things, interior design, cooking, and travel. Which reading practices are encouraged in the magazines, and in what ways do they challenge (or confirm) traditional ideas of the forms, functions, and values of reading?
Keywords: , , ,

Nedladdningar

Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

Författarbiografi

Magnus Persson

Magnus Persson är professor i litteraturvetenskap med didaktisk inriktning vid Malmö högskola. Han arbetar för närvarande med projektet Inlevelsens dialektik, som fokuserar passionerad läsning, och han är även vetenskaplig ledare för den nationella forskarskolan Språk- och littera tur didaktik i medielandskapet (SPLIT). Hans senaste bok heter Den goda boken. Samtida föreställningar om litteratur och läsning.

Downloads

Publicerad

2016-01-01

Referera så här

Persson, M. (2016). Lyckliga läsare: Litteraturtidskriften som livsstilscoach. Tidskrift för Litteraturvetenskap, 46(1), 41–49. https://doi.org/10.54797/tfl.v46i1.8818

Nummer

Sektion

Forskningsartikel